Geriljabroderi

GERILJABRODERISTENES NI BUD
1. Du skal brodere sannheten om deg og dine venner
2. Du skal overskjære broderiets hang til nusselighetens og religionens klamme røtter
3. Man kan aldri brodere en sinnstilstand nedrig nok
4. Du skal aldri såre din neste med mindre enn fem sting
5. Du skal elske og forakte broderitradisjonen, men hate og beundre
den huslige fliden
6. Du skal aldri kopiere andres broderier, eller brodere prefabrikerte kit
7. Unngå aldri å utbrodere skandaler
8. Du skal aldri angre
9. Du skal sorgløst kunne brenne ditt broderi, men gladelig ta vare på rammen

Gerilja-broderi er et fænomen som blandt andet eksisterer i Norge. 
Jeg har på Pinterest lavet en mappe, hvor jeg har samlet så mange af de sjove og groteske broderier som jeg finder sjove.
Jeg har rigtig mange ideer, så hovedet indimellem er i eksplotionsfare, og  jeg har nærmest tømt DBA (denblåavis) for gamle rammer med buet glas. Det forpligter jo.
Det første broderi, indeholder afdøde farfar Egons udsagn: 

Ved stort uheld kan man brække en finger i en gammel dames røvhul. 

Dette udtryk har forfulgt mit og Tonis ægteskab meget, da jeg er en forsigtig pas-på-mor og Toni er en "visse-vasse"-far.
Ja, hvis jeg ikke havde fundet sammen med denne mand, så var mine unger stadig inde i haven og havde fået forbud mod at forlade grunden.
Herunder kan I se projektet undervejs og endeligt:








Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

FUGLEHUS Håndværk og Design